فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

جبهه اقتصاد و اژد‌های هفت سرِ فساد

  • کد خبر: ۲۲۰۳۹۸
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
جبهه اقتصاد و اژد‌های هفت سرِ فساد
رویکرد برخاسته از نگاه رهبری، اقتصاد مصلحانه است. این نیز اقتصادگران صالح را می‌طلبد.

چند سالی است که شعار سال از سوی رهبر انقلاب، اقتصادی تعیین می‌شود. این یعنی راهبرد انقلاب باید در این حوزه سامان یابد تا راه بر بی سر و سامانی که دشمن در این حوزه می‌خواهد بسته شود.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هم به تأکید مؤکد همه را به «طهارت اقتصادی» توجه داده اند. یعنی راهبرد شکوفایی اقتصادی به راهبرد واجب طهارت اقتصادی، باید غنی سازی شود تا به استغنای معرفتی مردم هم بینجامد.

رویکرد برخاسته از نگاه رهبری، اقتصاد مصلحانه است. این نیز اقتصادگران صالح را می‌طلبد.

جهاد اقتصادی به قاعده جهاد دفاعی و نظامی اهل و اصحاب خود را می‌طلبد. در دفاع مقدس، رزمندگان به اخلاص چشم بر خود می‌بستند تا به افقی باز کنند که سربلندی اسلام و انقلاب و ایران توأمان پرچم افزا باشد. اقتصاد هم همتی چنین و اخلاصی چنان می‌طلبد و الا عرصه اقتصاد به خاطر پول‌های زیادی که در آن جا به جا می‌شود به شدت لیز است. از فراوان کسانی که پا به این عرصه می‌گذارند، به سلامت گذشتگان کم هستند. بسیاری زمین می‌خورند و بسیاری هم اگر نه دامن که پاچه هایشان خیس می‌شود.

مراقبتی علی وار می‌خواهد تا کارگزاران به سلامت برهند از میدان مین اقتصادی. کاسه حلوای اشعث بن قیس و جواب مولا علی (ع) باید رسم الخط عملی مسئولان باشد. امام راه را بر قیس بست تا راه را به ما نشان بدهد که چه باید کرد و چگونه باید دست و دیده و حتی دل را پاک نگه داشت. 

«طهارت اقتصادی» تربیتی چنین را طلب می‌کند و الا کیست که دلش در برابر تطمیع‌ها نلرزد؟ کیست که پشتش در برابر تهدید‌ها نلرزد. مفسدان اقتصادی یا به تطمیع درِ باغِ سبز نشان می‌دهند یا نقاب شکسته، مافیاوار، سرخی خون را به یاد می‌آورند. مردِ میدان می‌خواهد که در برابر این دو «ت» محکم «نه» بگوید. این دو «ت» که هرکدام باتلاقی است مرگ آفرین و حیات سوز و طهارت زدا. نمی‌خواهم ضمیر را جوری بنویسم که مرجعِ معدود داشته باشد.

این دایره هشدار و امر به معروف را محدود می‌کند. خبر‌ها البته به اختصار یا تفصیل، نام‌ها را فهرست می‌کند. من می‌گویم حوزه اقتصاد، از میدان جنگ هم خطرناک‌تر است. چالش‌هایی دارد که اگر تربیت علوی و التزام مؤمنانه به طهارت اقتصادی نباشد، بزرگان را هم شکار می‌کند چه رسد به کارگزاران ساده در جایگاه‌های مختلف را. مقابله با فساد، این اژد‌های هفت سر، هزینه بسیار دارد. براساس مطالعات و تحلیل اخبار می‌گویم، مقابله با مافیای فساد، غیرت در اندازه شهید می‌خواهد. 

می‌زنند هرکس را که در برابرشان قد علم کند. خیلی راحت‌تر از افسران بعثی که تیر خلاص می‌زدند. اینان نه تنها با اختلاس به پیشانی یک ملت شلیک می‌کنند که قهرمانان مبارزه با فساد را هم به انواع ترور‌ها به شهادت می‌رسانند.

باز هم از نام بردن ابا می‌کنم، اما کسی که خودش دوبار تا مرز شهادت رفته است می‌گفت آنچه در سریال «اژد‌های هفت سر» می‌بینیم، یک سر این اژد‌ها هم نیست. سر فراوان دارد. شمشیر و گرزِ رستم می‌خواهد برای کوفتن هر سرش. شهید می‌خواهد این میدان.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->